Intermittent Fasting






Wat is dat nu dat Intermittent Fasting (IF)?

Strenge diëten met heel veel restricties zijn vreselijk lastig en daardoor moeilijk vol te houden. Ze wekken na een aantal weken weerstand op. Op die manier creëer je makkelijk het zogenaamde jo-jo effect. En daar gaan we nu voorgoed een punt achter zetten. 

​Wat eet jij het liefst? Hoe kan ik jouw guilty-pleasure ('verboden' genot) toch ergens inplannen zodat jij je doel bereikt?


En dat is nu zo lekker van IF.


Vasten doen we allemaal al, 's nachts. Verleng je dit met een paar uur door na je avondmaaltijd niets meer te gebruiken en je ontbijt uit te stellen heb je al snel zo'n 16 uren gevast. Dat is een mooi voordeel voor je gezondheid en/of je slanke lijn.

Klinkt simpel toch? En het even niet eten is echt niet zo lastig als het lijkt.

Het even niets eten geeft je lichaam de kans om vetten te gaan verbruiken voor energie. Als jij echt iedere twee uur iets moet eten of drinken (muv water) dan ben je een typische suikerverbrander en maak je reserves (vet) aan. Hoe fijn is het als je er op kan vertrouwen dat je leven gewoon doorgaat ook al is er even niets te eten..

Maar áls het dan tijd is om te eten dan eet je waar je zin in hebt.



Ik kan samen met jou een route uitstippelen hoe jij makkelijk je doel kan bereiken en wat jij kan volhouden in combinatie met gezonde voeding. Maar wél op een manier waar jíj heel blij van wordt. 

0 keer bekeken

© 2018 Vastenthousiast

logo.png
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle